fredag 30 april 2010

Vintern rasat.....

Där jag jobbar är det alltid lektioner hela dagen på Valborg. Jag har vant mig men mina elever lär sig aldrig. Det är egentligen inget som säger att man ska vara ledig idag men sista lektionen var inte bra. Nationellt prov och där satt jag med tre av 25 elever. De gjorde sitt prov, och sedan bjöd jag på fika. De fick också ledigt på måndag när de andra minsann får stå inför alla och redovisa. Jag kände mig så elak mot de tre som var där. Det var hemskt men de tyckte det var kul att vara med mig ensam. De åt minst 20 kladdkakemuffins ihop. Hmm, jag åt en och det är bara två kvar. Snacka om gottegrisar ;).

När jag var klar var jag den enda läraren kvar på hela skolan. Jag gick förbi min chef som satt och arbetade. Hon undrade varför jag inte åkt hem. Det kändes inte så seriöst av min rektor att säga så.

Jag tycker att Valborg är en onödig helg. Det finns ingen poäng och man ser en hög ved brinna. Jag har firat Hansdagen i Danmark och finner den lika konstig. Som svar får jag ofta höra att jag är osocial men jag äter god mat med människor jag gillar den här dagen så som alla andra men det vill jag alltid göra. Inte bara på Valborg. Det är bara att gilla läget ibland och låta folk tycka att det är en viktig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar