torsdag 16 september 2010

Pirater??

Förra veckans kulturfyra.

1. Har du sett någon piratkopierad film de senaste två åren eller känner du någon som berättar att han/hon laddar ner piratkopierade filmer?

Jag känner en man, vid namn M, som visar mig kanske inte så lagliga filmer. Så, ja det har jag.

2. Vilken var den senaste filmen du såg - alltså överhuvudtaget: på bio, tv, dvd?

Den senaste filmen var på dvd och det var Snuten i varuhuset.

3. Hämtar du något via fildelning nu för tiden, eller känner du någon som gör det?

Som sagt, jag känner en man som heter M som gör det.

4. Tror du att det är sant att det där hemliga nätverket förser en miljon svenskar med piratkopierade filmer varje år?

Det tror jag. Jag tror att det kan vara vanligt att ladda ner film och kanske musik som inte är mainstream. Jag har en elev som laddar mycket japansk film. Det är svårt att få tag på detta i Sverige annars. Så jag tror att ungdomar gör både ock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar