tisdag 21 december 2010

Julenkät

Med några dagar kvar så tänkte jag i alla fall få känna lite julkänsla.

1.Vilken bok önskar du dig i julklapp?
Jag önskar mig en Simon Scarrow-bok. Det är en bok om romarriket har jag för mig.
2. Om du fick ge en bok till vilken känd person som helst, vilken person skulle du välja och vilken bok? Skriv gärna varför.
He, Två år i varje klass av Kar De Mumma till Jan Björklund. Det borde vara hans mardröm ;-).
3. Nämn en bok som du tänker ge bort i julklapp.
Jag tänkte att ge bort På Spåret till en vän men vem säger jag inte.
4. Har du någon jultradition som du följer varje jul?
Ja, att alltid äta gröt på morgonen och då ge varandra en julklapp som börjar på förnamnets bokstav. Mamma, pappa och syrran har rätt vanliga namn, så även hennes förra sambo. Men jag börjar på C, och fundera på hur lätt det är år efter år. Mycket saker från engelsktalande länder har det blivit. Favoriten var när pappa gav upp och gav mig en starkcider från bolaget.
5. Vad har du alltid på ditt julbord?
Egengjord inlagd gurka och skinka. Däremot kan jag leva utan rödkål.
6. Vad önskar du dig i julklapp förutom boken i fråga ett?
Som alltid, Ulrica Hydman-Vallien-glas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar