lördag 5 februari 2011

Copyrighta mitt arbete?

Jag hade en stor diskussion med min rektor före jul. Vi kan hamna i diskussioner som inte alltid är gynnsamma för mig om man säger så. I alla fall så tyckte jag att de uppgifter jag gör är privata och inte kan användas av vem som helst. Men så var det tydligen inte i min chefs ögon. Saker som görs på arbetet kan tydligen, och enligt henne, användas av vem som helst, var som helst i kommunen. Nej, tyckte jag och mejlade skolverket som höll med mig.

Även om min rektor ger mig i uppdrag att skriva något till hela skolan är det min, och enbart min, åsikt om det ska användas som gäller. Varför jag tar upp detta? Det är inte kul när man ser saker som tagit dagar att få till rätt användas av kollegor trots att jag aldrig gett dem det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar