onsdag 13 juli 2011

Harry Potter

Jag kunde inte låta bli dagen till ära.

1. Hur gammal var du när du läste Harry Potter för första gången?
Jag var ingen duvunge utan 24 år fyllda. Det var på min lärarpraktik. Me likey a lot. Jag läste den på två dagar.

2. Hur fick du din första Harry Potter bok?
Den köpte jag tre dagar efter jag läst ut den som jag lånat.

3. Vilken av Harry Potter böckerna tycker du är bäst?
Alla är bra men ska man välja så tycker jag nog Halvblodsprinsen för jag älskar att Ron får lite tur.

4. Sämst?
Fenixorden är inte sämst bara lite lång.

5. Läser du böckerna på engelska eller svenska?
Svenska

6. Hur många gånger har du läst böckerna?
Faktiskt två, varav en lyssnade jag på ljudböckerna.

7. Favoritkaraktär?
Fred och George

8. Sämsta karaktär?
Vilken fråga, kanske är det någon som inte dyker upp så ofta, näe. Det får bli Percy Weasley.

9. Om du fick ändra något i böckerna, så vore det?
Kanske göra Ron lite, lite smartare. Han är inte den skarpaste kniven i lådan om man säger så.

10. Skriver du fan fictions om Harry Potter?
Nej.

11. Favorit trollformel/förbannelse?
Jag kommer inte ihåg vad den heter men den som förvandlar deltagarna till fiskar eller liknande i trekampen. Hur coolt vore det inte att simma som en fisk?

12. Skulle du valt att vara Dödsätare eller medlem i Fenixorden?
Hepp, Fenixorden.

13. Om du gått på Hogwarts, vilket elevhem skulle du ha gått i?
Hufflepuff. Det är jag i ett nötskal.

14. Vad tycker du om Voldemort?
Galen, maktgalen och elak som bara en ärkeskurk kan vara.

15. Känner du andra som gillar Harry Potter?
Många av mina elever.

16. Har du nånsin rollspelat/lajvat som en Harry Potter-karaktär?
Nej även om jag nog skulle kunna praoa som häxa ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar