söndag 11 december 2011

Julenkät

Vilket julgodis brukar du göra själv, några favoriter? Tester du även nya recept?
Jag gör typ choklad i olika varianter. Med lite krunch i är bäst.

Favoritjulgodis köpt?
Marsipan. All marsipan från mitt favoritkondis.

Bakar du till jul och isåfall vad?
Japp, mjukpepparkaka. Löv it. Och saffranskaka med drag av kladdkaka.

Testade du något nytt till julbordet förra året eller har ni alltid samma?
Samma som varje år men med några tillägg kanske. Förra året var det en annan typ av lax.


Lyssnar du på julskivor eller bara typ Spotify?
Har för många julskivor för att inte lyssna på dem.

Hur ser din julaftonsfrukost ut?
Vi äter gröt och skinksmörgås. Dricker mjölk och njuter av ledigheten.

Brukar ni ha uppesittarkväll?
Nej, det brukar bli att man somnar istället. 


Slår du helst in dina julklappar själv eller får dem inslagna i affären?
Jag slår helst in själv om inte affären är bra på att göra vackra paket. 


Hur ser din julgan ut?
I plast och med mycket egengjort pynt. 


Har du någon speciell tradition att berätta om?
Jag älskar att ge min familj en julkalender trots att vi alla är vuxna. Det är så kul men det blir bara fåniga saker. Som en tablettask eller en skumtomte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar