lördag 18 februari 2012

Underligt, sa Alice

Eller tja, kanske inte egentligen. Men kul och underbart att det finns så många bra seriealbum av kvinnor. Jag har, efter hoppande och skuttande, kring bokbloggsfär insett att Liv Strömqvist är en bra och talangfull serietecknare.

Jag tog mig sålunda till mitt bibliotek och letade rätt på boken. Dum som jag är så läste jag klart den på biblioteket. Men lånade gjorde jag i alla fall för man kan ju alltid titta igen.

Den var både rolig och bra. Jag gillar inte allt lika mycket. Min favorit är det kapitel som handlar om Victoria Benedictsson och hennes förhållande med Georg Brandes. Så tragiskt, så komiskt men framförallt så välbeskrivande av en kvinnas psyke.

Denna bok gav mig mersmak. Nu ska jag ta mig an resten av böckerna på mitt bibliotek och återkomma med vad jag tycker om dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar