söndag 17 juni 2012

11 frågor en söndag

1. Säg en tv-serie (eller film) som bäst skulle beskriva ditt egna liv.
Nej men vad svårt. Kanske får det bli The Big Bang Theory eftersom jag är en nörd. Visserligen helt knäpp i naturvetenskap men en nörd på mina områden om man säger så.

2. Finns det några karaktärer som du älskar på tv men tror att du absolut skulle hata i verkliga livet?
Jag gillar Mark Sloane i Grey's anatomy men han skulle nog inte vara en läkare jag skulle vilja ha hjälp av. Ingen av läkarna egentligen för de är lite för upptagna med sig själva för att jag skulle  känna mig bekväm.

3. Om du fick radera en tv-serie helt från ditt minne, antingen för att glömma bort den eller för att kunna kolla om på den, vilken skulle det vara och varför?
Buffy för att kunna uppleva allt igen.

4. Avsluta meningen: ”Om jag missar ett avsnitt av min favoritserie (som jag aldrig kan se igen), så reagerar jag genom att…”
bli lite besviken men det är allt.

5. Vad är din rekordtid för att ha tittat igenom en hel säsong av en tv-serie?
En vecka tror jag tog mig igenom Angel. 


6. Om du bara fick välja en enda tv-serie att rekommendera till alla som frågade om tips, vilken och varför?
Jag tror att jag skulle säga Bones för det är lite spänning, lite roligt och lite relationer. Det har lite som passar alla.

7. Välj en karaktär som du  skulle vilja byta liv med, och en som du endast skulle vilja byta pojkvän/partner med.
En karaktär att byta liv med....så det får bli Kathryn Janeway på USS Voyager. Fatta att få resa runt i universum. Coolt. Pojkvän med....hmmm. Nej, vete den du. Lämnar den lite.

8. Vad är det konstigaste du gjort för att du varit så inne i en tv-serie? Be honest!
Trott att jag varit en av karaktärerna.


9. Avsluta meningen: ”Jag är en stor tv-nörd för att…”
jag kan handlingen i många avsnitt av Fraiser.

10. Tv-serie som får dig att gråta/må dåligt mest.
Grey's anatomy och CSI men den senare mest för att den är lite äcklig då och då. Så mycket maskar behöver man inte alltid se


11. Tv-serie som får dig att skratta mest.
Skratta är alltid The Simpsons. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar