söndag 12 augusti 2012

11 frågor en söndag

1. Vilken bok läser du just nu?
Jag läser tre böcker tror jag. Nej, två. Narrens uppdrag av Robin Hobb och Guldkompassen av Philip Pullman. 


2. Vilken genre är din favorit?
Vardagsromaner tror jag. 


3. Vilken är den bästa boken du någonsin har läst?
Anna Karenina är där uppe i topp tillsammans med Möss och människor.


4. Vilken är den sämsta boken du någonsin har läst?
Svårt men någon finns det nog.  


5. När startade du din bokblogg?
Detta är ingen riktig bokblogg men i juli 2009 tror jag. 


6. Vad arbetar du med?
Jag är lärare i svenska, religion och historia numera. 


7. Hur många böcker snittar du i månaden?
Kanske tre beroende på annat. 


8. Vilken plats läser du helst på?
Jag har en läsfåtölj som är underbar. 


9. Vilken är din favoritförfattare?
Jag gillar Oates. 


10. Föredrar du inbundna böcker eller pocket?
Inbundna för de är vackra i min bokhylla och sköna att läsa i. 


11. Hur håller du koll på böckerna som du har läst?
Jag använder den här bloggen numera. Tidigare skrev jag i böcker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar