lördag 18 augusti 2012

Due Date


Två män på resa genom USA i en bil med en hund. Två män som är så olika. Det har jag sett förut. Peter är på väg hem till en höggravid fru. Ethan vill make it big in Lalaland. På väg ombord planet råkar Ethan byta väska med Peter. Inget större problem om det inte var lite knark i väskan. Snart har Peter blivit skjuten av en gummikula och fått flygförbud. Ethan har hyrt en bil och av bär det mot LA.

Jag tänker på John Candy och Steve Martin när jag ser detta par och jag anar hur det ska gå. Jag har inte fel men det gör inget för denna film är roadmovie med en ledsam underton. Ethan är en sorglig karaktär lite likt den John Candy spelade Raka spåret till Chicago. Men se den här eller se Candy och Martin och jämför. RDJ. Vilken lirare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar