måndag 22 oktober 2012

Twilight


Okej, inte riktigt min favorit men ska man ta fan i båten ska man också ro den i land. Jag tänkte att ska man jämföra med Dracula borde jag veta vad jag pratar om så nu ska jag se om serien. Jag borde läsa böckerna. Någon gång i alla fall.

Detta handlar om Bella som flyttar till sin pappa i norra USA. Hon känner sig lite utanför men någonstans därute i denna stad finns en konstig familj. Cullen heter de och den yngste adoptivsonen heter Edvard. Det är lite spänning i luften där. De börjar prata och snart kommer det fram att det är mer än bara nyfikenhet mellan dem. Det visar sig att det är inte lätt att vara intresserad av Edvard Cullen.

Ja, det är väl en okej film. Jag tänkte kanske inte på det men det är hur Bella upplever allt som gäller. Lite så som de flesta böcker om unga tjejer är skrivna. Det vore intressant med en hel bok skriven hur en pojkes perspektiv. Tänk er mr. Darcy som huvudperson i en uppföljare. Det vore hur kul som helst ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar