söndag 18 november 2012

En lista av tre på en söndag

Tre saker jag går igång på:
Tja, jag gillar smarta människor. Det är något med människor som tänker och som använder det. Jag går också i gång på orättvisor. Det får mig att bli rebellisk och det sista är feminism. Det får mig att vilja stå på barrikaderna och skrika: Ropen ska skalla.

Tre saker jag inte kan vara utan:
Min familj är väl det allra mest uppenbara. Sedan är det faktiskt materiella saker. Jag kan nog inte klara mig utan min bil eller min mobil.

Tre saker jag ångrar:
Ja, det är nog mer än tre men man ska inte gräva ner sig så gjort är gjort.

Tre saker som gör mig glad:
Saker som gör livet vackert. Det kan vara en soluppgång eller en tablettask från syrran när man är sjuk. När mina elever klarar sig bra är också en höjdare. Annars är det när människor får lyckas utifrån vilka de är.

Tre saker som gör mig arg:
Jag blir arg på orättvisor. Det är inte rätt att barn måste jobba och inte får gå i skolan. Jag blir också arg på människor som hatar fast de inget vet. Dessutom blir jag arg på människor som är lite korkade men inte gör något åt det.

Tre människor jag beundrar:
Min farfar som levt länge och som lärde sig mycket nytt på gamla dar och som blev övergiven av sina föräldrar. Min mamma som var den första i sin skola som hade skilda föräldrar och min pappa som klarat sig bra och som arbetar med sin dyslexi varje dag.

Tre saker jag skulle vilja göra: 
Alltså månen, vem skulle inte vilja titta på jorden utifrån. Eller Australien och kanske också bo i London på riktigt.

Tre maträtter eller ingredienser i köket jag gillar:
Jag älskar kyckling. Det är så gott. Sedan ska det vara potatis i ugn som går att äta ofta och mycket. Äggsallad får hamna här. Med krasse annars får det vara.

Tre TV-program jag ser:
Jag gillar Mästarnas Mästare, På Spåret och hmmm, Rapport.

Tre saker jag har med mig i livet:
Jag har lärt mig att leva med smärta. Jag har också lärt mig att arbeta hårt som fan. Dessutom har jag lärt mig att vara ödmjuk inför att alla inte uppfattar världen som jag.

Tre saker på önskelistan:
En resa till London, vinna på Triss och att få ett annat jobb.

Tre bloggar jag inte kan vara utan:
Fiffis filmtajm, Varförintejagockså och just nu är det Lärarmyteriet. 

2 kommentarer:

  1. Intressant lista. Jag är så dålig på att göra sådana, har tänkt att skriva fler sådana. På spåret är verkligen bra TV. Och tack! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du och dina små killar är så roliga att läsa om.

      Radera