söndag 30 december 2012

Mitt liv som musik del 1

Jag föddes 1976. Det året hängde jag inte med så mycket men årets låt var nog denna.



Året efter är 1977. Detta år dör min pappas stora idol - Elvis Presley. Min barndom var full av musik av denna man.



1978 så kom en låt som jag älskar än idag. Det är Gloria Gaynor i en riktig discodänga.



Min lillasyster föddes och i hennes ära blir det Ted Gärdestad. Det är Satellit som vann svenska melodifestivalen detta år.



Det blev ett nytt decennium. Det blev också lite annan musik så därför blir det lite Clash.



1981 kom många låtar men jag tänkte spela en som jag kommer ihåg. Det är denna som jag brukade sjunga med i.



1982 började jag lekis. Det var kul och jag lärde mig räkna. Läsa kunde jag redan. Men den här var rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar