tisdag 26 mars 2013

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar



Det är något speciellt med hundar. Jag arbetar med hundmänniskor och den besatthet Megan visar upp i denna bok känner jag ibland igen hos kollegor. Fast den hästmänniska som läser detta ska veta att det gäller dem också. Jag kan tänka mig att det är en kärlek som tar sig uttryck som kan vara svår att förstå från utsidan.

Rachels moster dör och hon ärver ett hundpensionat som samtidigt fungerar som räddningscenter. Eller nästan enbart. Dessutom har hon ärvt mosterns egen hund Jem. I denna röra träffar hon en mängd nya människor som får henne att slicka sina sår efter att ha blivit dumpad av sin älskare som hon varit tillsammans med i tio år. Den intressantaste nya bekantskapen är kanske veterinären George. Många själar hittar till hundstallet när Rachel startar sin kampanj. Det gör att många människors liv förändras.

Jag gillar den här boken. Den är sådan där skön chick-lit som man anar vart det kommer att landa och vissa saker är pinsamma så att skämskudden vill komma fram. Jag gillar att man också får skratta lite. Jag läste böckerna i fel ordning har jag insett. Det gör att den här känns mer som en debut men det är fortfarande bra. Jag ska nog läsa Dillons nästa också när jag hittar den som ljudbok.

Katarina Ewerlöf läser denna ljudbok med den äran. Den här boken var 1968 meter att läsa. Det du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar