söndag 7 april 2013

100 svenska klassiker 30-21

21. Kerstin Ekman - Händelser vid vatten
Denna bok är bra. Läs och njut.

22. Moa Martinson - Mor gifter sig
Min Moa som ska läsas och älskas av varje generation. I alla fall önskar jag att det var så.

23. Birger Sjöberg - Kvartetten som sprängdes
Den är okej men kräver sin läsare.

24. Birgitta Onsell - Efter tusen år av tystnad
Vet ej.

25. Vibeke Olsson - Molnfri bombnatt
Älskar Vibeke men den här bor oläst i min bokhylla. Borde läsa den.

26. Axel Munthe - Boken om San Michele
Jag har försökt. Jag kom inte långt.

27. Marianne Fredriksson - Den som vandrar om natten
Jag gillar Marianne men har inte läst denna.

28. Pär Lagerkvist - Dvärgen
Bra bok som bör läsas antar jag.

29. Anna-Maria Roos - Sörgården
Nej, denna har jag valt bort.

30. Ulf Lundell - Jack
Jag har försökt och försökt igen men jag kan inte läsa klart denna bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar