onsdag 7 augusti 2013

Chokladmuffins med jordnötssmör

Eftersom min familj älskar muffins i de flesta former så det blev att göra om receptet lite.

Ingredienser:
25 gr smör eller margarin
150 – 200 gr jordnötssmör
2 dl strösocker
3 ägg
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
3 msk kakao

Smält smöret i en kastrull. Rör ihop jordnötssmöret med det smälta smöret och blanda därefter ned sockret. Tillsätt ett ägg i taget och rör noga.
Blanda mjöl, bakpulver och kakao, rör ner blandningen i smeten.

Grädda drygt 10 minuter i 200 grader. Låt svalna. De ska vara lite kletiga.


Jag pratade i telefon så de blev lite brända men de är goda ändå. 

2 kommentarer:

  1. Det låter gott, med mängder av kalorier. Håller på med en bantnings kur just nu. Så får bara dregla när jag tänker på muffinsen. Tack för kommentaren hos mig! Jag har kikat runt i din blogg. Den är spännande!

    SvaraRadera
  2. Tack själv. Den är god så dregla på :).

    SvaraRadera