torsdag 5 september 2013

Kung Liljekonvalje av Dungen



Anneli kommer inte till sitt bröllop och i lilla Skoga är det hett skvaller. Puck, Eje och Christer är hemma för att vara med på bröllopet men det visar sig att någon har mördat Anneli. Christer börjar med den lokala polisen att utreda fallet. Det visar sig svårare än de trott eftersom de flesta ljuger och fallet hamnar lite fel.

Eje och Puck ska samtidigt förbereda sig för sitt eget bröllop och det är något Puck oroar sig väldigt mycket för. Däremot har hon inga problem att försöka lösa fallet.

Jag blev glatt överraskad för detta var bättre än den första filmen. Jag har dock lite svårt för Linus Wahlgrens rollsättning, nej inte min bild. Det kanske känns stolpigt men egentligen är dialogen precis som i andra filmer bara på svenska. Se, se för den var bra. Om du läst Lang får du gilla läget att det är lite annorlunda än boken och det kan man leva med ibland.

2 kommentarer:

  1. Men, tvåan var bättre än ettan, det håller jag med om :) Nu ligger film tre på tur att se - för mig :) Jag gillar dem.
    Kanske följer de inte böckerna till punkt och pricka när det kommer till handling - men jag tycker att tonen är densamma ... även om jag nog aldrig kände någon underton av något mellan Puck och Christer? Men jag kanske inte läste tillräckligt bra mellan raderna ;)

    SvaraRadera
  2. Puck och Christer måste vara något som nutida manusförfattare tolkat in. Han gifter sig väl med en sångerska/skådespelerska senare? Men visst var tvåan bättre än den första filmen.

    SvaraRadera