söndag 15 september 2013

That's my boy



Danny Berger är känd. Han är känd för att han som ung hade ihop det med sin lärare och gjorde henne gravid. Hon döms till fängelse och Danny uppfostrar sin son, Han Solo helt själv. Ja, det kanske vi kan debattera. När Han Solo är 18 drar han och vi som tittare får egentligen inget veta annat än i det Danny och Han berättar.

Under 12 år har far och son inte pratat med varandra. Men när Danny har råkat i knippa, sett sin son i tidningen och blir erbjuden pengar för att få sonen att träffa mamma då kör han på. Adam Sandler är en man du kan älska eller hata. Jag tycker han är helt okej och han tar sig med tiden. Det är lite gulligt att han ändå är så nedtonad att jag lite har sympati för honom. Hans son spelas av Andy Samberg som är en god komiker men som borde satsa på drama. Jag tror att han skulle göra bra i från sig. Sedan är det ett ganska otrevligt ämne som behandlas. En lärare som sexuellt utnyttjar sin elev är egentligen inte kul. Det som är kul är hur han var som far och hur han försöker ändra sig.

3 kommentarer:

  1. Nä det kanske inte är någon höjdare, måste erkänna att det inte blir mycket film här nu för tiden.

    SvaraRadera
  2. Jag tillhör dem som inte gillar Adam Sandler men hata är lite väl starkt... "ogillar" räcker gott och väl. Not my boy, med andra ord. :)

    SvaraRadera
  3. Jag har nog bara sett Sandler i "The Wedding singer" och där gillade jag honom. I övrigt är det väl så att jag inte brukar se den genre han oftast är med i...

    SvaraRadera