måndag 14 oktober 2013

About Adam



Adam är en ung man som bor i Dublin när han träffar en ung tjej som heter Lucy Owen. Adam träffar hennes familj och tycke uppstår mellan alla. Den äldre systern Laura börjar också träffa Adam som är helt annorlunda än den som Lucy träffar, kanske. Alice den äldsta systern påverkas men även lillebror David märker av Adams charm.

Det är som en film om en riktig, för att citera mina elever, player. Om han verkligen, och inte bara i allas fantasi, har ihop det med alla systrar hur kan han se någon i ögonen efter det? Ja, det är väl en charmig film men jag stör mig på att man inte använder sig av irländare utan måste låna in både britter och amerikaner. Då skulle nog inte jag störa mig så. Tja, man glömmer den lika fort som man sett den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar