söndag 17 november 2013

Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren


Efter den stora avslutningen inför sommaren har inte mycket hänt i Engelsfors. Det är snarare stillestånd mellan det goda och det onda. Eller nu överdriver jag. Det är varmt och skogen dör sakta. Det startar också en ganska spännande grupp i Engelsfors. Det är Positiva Engelsfors. Konstigt sa Bill, konstigt sa Bull.

Vi får återigen möta de utvalda och veta lite mer om dem i denna bok. Fokus skiftar lite och vi får följa Ida mycket mer. Det sker mycket i denna bok som kommer att påverka slutet antar jag. Det visar sig att rådet som övervakar magiska händelser är skummare än man kan tro.

Jag gillar den här boken lite mer tror jag. Det kanske är konstigt men jag tycker att Vanessa växer och visar vilken stark tjej hon är. Sedan måste jag säga att Mona Månstråle är verkligen en karaktär som man måste älskhata lite. Hon är så neutral i alla lägen och tja, hon är där för att tjäna pengar liksom.

Det gick lika fort att läsa denna om man säger så. Jag både läste och lyssnade för att få ut maximalt av boken på kort tid. Jag måste säga att jag är imponerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar