måndag 17 mars 2014

Tio tankar om feminism

Det har skrivits om feminism både här och där på nätet. Det hade jag tänkt nappa på. Men inte idag utan jag tänkte börja en annan dag. Idag ska jag bara presentera de tio punkterna.

1. Det här är feminism för mig…
2. Det här är feminism inte för mig…
3. Jag började kalla mig feminist när jag var…
4. Det här tänkte jag om feminismen innan jag själv började inse att jag nog var en del av den…
5. De vanligaste motargumenten jag stöter på som feminist är…
6. Det svåraste med att vara feminist tycker jag är…
7. Här är en lista på fem av mina främsta feministiska förebilder
8. Den viktigaste feministiska frågan för mig är…
9. Så syns feminismen i min vardag
10. Här är tre skitbra boktips som på ett eller annat sätt handlar om feminism

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar