onsdag 18 juni 2014

The tooth fairy



Ska jag vara ärlig fattade jag aldrig vad tandfen gjorde. Jag fick pengar av mamma eller pappa när jag tappat en tand. En krona var pengar på åttiotalet och jag lyckades samla ihop till en Legofigur när munnen var bytt. Men detta är ett amerikanskt fenomen. När The Tooth Fairy - en okänd hockeyspelare - lurar av ett barn pengar och ljuger för samma barn blir han kallad. Han blir inte kallad vart som helst utan till Fairyland. Han döms till Tooth Fairy-tjänst och man kan säga att han inte tar det på allvar.

Det är en ganska okej film. Jag gissar att man ska vara lite äldre för att få ut riktigt mycket av den för annars är det verkligen lite sisådär med handlingen. Det går att räkna ut vad det är. Det är säkert underhållande för yngre barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar