torsdag 3 juli 2014

Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld



Det är kul att lyssna på ljudböcker. Det är minst lika kul när det är författaren som läser sin egen bok, eftersom det ger ytterligare en dimension. Jag lider så med Maja som är en udda fågel i en tid då att vara normal och som alla andra är så viktigt. Nu tror jag att hon gärna är annorlunda, kanske, till en viss del i alla fall. När hon sågar av sig tummen börjar hennes liv repas upp. Det som var som det alltid varit ändras och trots att hon är en tuff tjej så klarar hon inte allt själv.

Det är en komisk bok och jag skrattar till då och då. En sak jag stör mig på är att tonåringar aldrig kan prata med vuxna. Alltså vi är inte ufon eller balrogar men när man läser ungdomsböcker skulle man kunna tro det. Det får jag leva med. Jag tycker man ska ta sig tid att läsa denna. Den är klart läsvärd oavsett ålder. Dessutom kan det vara bra för föräldrar att veta att de behöver ha svåra och kluriga lösenord för vem vet vad ens ungdomar gör.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar