tisdag 16 september 2014

Band of brothers



Det sägs att det är en av världens bästa serier. Jag håller med. När jag tänker på serier som format mig blir det nog denna som kommer högt. Jag såg den när jag läste sista året som lärarstudent och jag spelade in ett avsnitt och tittade på min praktik. Min handledare knorrade först men eleverna satt som förstenade och när avsnittet var över kunde vi diskutera andra världskriget helt annorlunda.

Sedan finns kanske den bästa ensemble ever i denna serie. Det känns som om man verkligen gick in för att hitta snubbar som passar ihop på ett udda sätt. Damian Lewis passar verkligen som Richard Winters och att han var britt förvånade nog väldigt många.

Så bra. Har du inte sett gör det för även om du hatar krigsfilmer är detta så mycket mer. Det är verkligen män som dör för varandra. Hur vackert är inte det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar