tisdag 2 september 2014

Breaking Bad



På Youtube finns en kanal som heter Honest Trailers. Om man är sugen att se på deras version av serien titta här. Så sann och så kul om man säger så.

Jag gillar serien för den visar upp en sådan desperat man som man inte trodde var möjlig. Eller jo, kanske lite. Att som nästintill döende i cancer med en lätt handikappad son och en höggravid hustru bestämma sig för att koka metamfetamin gör mig intresserad. Hur tänker man liksom? Att svågern är DEA gör ju saken nästan metaknäppt. Hur knäpp är man när släkten arbetar med att sätta dit snubbar som en själv? Bra fråga och den funderar jag lite på fortfarande.

Men den har sina svackor också. Som mycket dötid och många helgalna förklaringar till varför a och varför b. Dessutom verkar ingen riktigt fatta när Walter verkligen joins the dark side of the force. Han blir mer och mer skurk med tiden och jag tror det var därför som serien lades ned i rätt tid. Walter är en god bad guy eller i alla fall vill man att han ska vara det. Jag gillar Walter och tycker han försöker. Det som är lite hemskt är att han verkar inte fatta sin egen nedåtgående spiral.

Jag måste uppmana alla att se denna serie. Om inte bara för att kunna säga Bitch på ett mer övertygande sätt än innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar