söndag 7 september 2014

Ett år av film

Ja, vad har jag lärt mig i år? Det finns mycket konstig och dålig film därute. Alltså lägg pengar på bättre film och låt annan film få utrymme. Vissa filmer är så konstiga att man tänker va? I hela filmen igenom sitter jag och undrar vad man tänkte på. Fast nu är jag hård. Jag behöver inte se dessa filmer eller hur? Men man måste se bra och dåliga filmer för hur ska man annars veta skillnaden. Tänker jag i alla fall.

Jag har sett mycket film som hänger ihop och film som är både okänd och känd. Det finns mycket streamad bra film och mindre bra film. Det finns också mycket bra film gjorda för barn och mindre för vuxna. Någonstans känns det som om man låter vissa göra samma film om och om igen med bara små ändringar. Det gör mig lite arg. De tar pengar från goda idéer och dessutom låter man samma skådespelare göra samma sak om och om igen. Det är kanske inte alltid av godo. Jag tänker på Adam Sandler som gör samma typ varje gång. Däremot kan han mer och jag tänker på när han utmanas av andra regissörer. Likaså är det med Steve Carell som alltid är rolig men som kan vara underbar i mer dramatiska filmer. Fast vem märker det kan man tänka sig.

Så jag har gillat mitt år även om jag sett en del dålig film men också mycket bra film. Mest bra film får jag säga eftersom film alltid ger något i underhållningsvärde oavsett vad den handlar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar