tisdag 30 december 2014

Mellan fyra ögon av Denise Rudberg



En privatskola är i fokus i denna roman. Välda läroverk styrs av Jane Eden och när styrelseordföranden tillika hennes älskare Michael Celsius mördas kopplas Jidhoff och hennes grupp in. Deras ledare, Olle, är sjuk och avgår som förundersökningsledare och ersättaren är inte automatiskt någon de hyllar som det allra bästa alternativet. Gruppen tar sig dock samman och åklagaren visar sin klass.

Jag tycker att den är bra skriven men jag saknar Mariannes barn lite. Dock finns det förklaringar till allt men jag hoppas de kommer igen i nästa bok. Jag är också lite intresserad av hennes avlidne mans hemlighet. Han är verkligen inte den optimale mannen och jag undrar ofta om han ens älskade sin fru och barn. Jag saknar också Noah, Torstens son, som borde prata med pappa i alla fall. Jag gillade fallet och det var lite red herring-varningar ibland men helt okej. Det känns inte som om jag läser dessa böcker för kriminalhistorien utanför den sociala biten i boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar