lördag 20 december 2014

Pacific Rim



Jag ska erkänna. Jag är svag för robotar och framförallt robotar som får mig att tänka på animéserierna Macross och Robotech. Det gör verkligen denna film. Fast tydligen är det inte baserat på något animéliknande alls. Jo, men tjena. Det tror jag så mycket jag vill på. Så bara affischerna säljer mig starkt. Sedan är det väl inte så svårt att räkna ut vad som komma skall.

Världen invaderas av utomjordingar som lätt påminner om Godzilla på PMS. De är stora och otäcka samt verkar bo i underjorden och har inga problem med lava. Mot dessa fungerar lite men så kommer man fram till att om man bygger robotar som drivs av två personer blir det bättre. Så gör man och försvarar så gott man kan.

Det är bra och det dryper av hjälteuppoffringar. Det är också så att jag är svag för Ron Pearlman. Idris Elba och Charlie Hunman. Alltså det är lätt en film som inte klassas som tjejfilm. Det är en kvinna med. Men det är ganska grym action. Kanske vill man ha olika ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar