tisdag 20 januari 2015

Exodus - Gods and Kings




Kan du berättelsen om Moses? Killen som glider runt i vassen och som hittas av Faraos lillasyster? Som växer upp som en av Egyptens prinsar men som egentligen är hebré? Ja, men då behöver jag inte vara orolig för att spoila handlingen för vi vet ju vad som händer.

Åh, varför så lång film? Seriöst, Ridley Scott, vackert men castingen, nja, kanske inte lika klockrent. Det är tekniskt bra men sedan är det bara berättelsen om Moses som berättas in i minsta detalj. Jag gick i kyrkans barntimmar när jag var liten. Vi höll på kortare tid där om Moses än den här filmen.

Den kommer att hamna i kategorin mastodontfilm som kanske kunde varit lite kortare. Jag satt och tänkte på alla som sågade Hunger Games. Hoppas denna film också fick sig en skopa diss. Nu är inte allt dåligt. Jag gillar skådespelarna som gör sitt bästa av manus. Vad ska man göra när manusförfattarna nästan ctrl-c Bibeln?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar