måndag 16 februari 2015

Serier jag sett klart

Det senaste året har jag sett klart många serier. Jag tycker att de slutar bra och på ett sätt som gör att de känns avslutade. Ibland ska jag säga. Jag har fortfarande problem med några.

Spooks slutade väl och så gjorde även Robin Hood. Jag hade lite svårt för den senare och jag såg mest på rutin. Jag såg också klart Spartacus och där ska jag säga att jag gjorde det mest för att jag ville se hur man tolkade allt. Efteråt kände jag mest uppgiven och liksom störd.

Att Breaking Bad slutade bra kan jag hålla med om. Allt den serien valde att göra sin sista säsong valde Dexter att inte göra. Alltså detta är två serier där jag ändå har sympatiserat med skurkarna men jag kände mig lite lurad av Dexter. Det hade varit bättre om han verkligen försvunnit eller det bara dykt upp en tidning i slutet med en artikel om en styckad kropp. Det är mycket om och men där. Breaking Bad kunde aldrig slutat annorlunda efter Walter redan var dömd för början eftersom han var sjuk.

Californication är en mycket gubbsjuk serie. Om människor pratade så mycket om sex skulle aldrig något bli genomfört. Det slutar så tragiskt i min värld. Varför gå tillbaka till Hank? Han är ju en ganska så stor douche. Ganska, är kanske ett snällt ord. Hur kan man förlåta en man som ligger med alla han möter, styvdöttrar och allt. Brr. Jag hade en fadd känsla i munnen. Vad är det man säger: smarta kvinnor dumma val?

Gossip Girl började jag se för år sedan men lade av. Sedan såg jag att den fanns på Netflix och började se den igen. Varför väljer Blair så dåligt? Hon väljer Chuck som egentligen inte är något annat än en blivande hustrumisshandlare och en mörk man. Men i seriens värld ska det väl vara så. Hur någon kan vilja vara tillsammans med Serena för alltid. Jag kan inte heller förlåta dem för att ha låtit Rufus och Lily bryta upp. Ja, ja, jag valde att se klart den men serien är så långt från böckerna man bara kan komma.

Framöver kommer The Mentalist och Glee att avslutas tillsammans med White Collar som jag inte sett än. Mad Men som slutar i maj. Det är dags för många serier att säga hej då men jag hoppas de gör det bättre än vissa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar