lördag 9 maj 2015

Ibland glömmer man att räkna

Jag tänkte ju hålla koll på min mängdläsning och sist jag räknade var det 4213 sidor.

Jag har sedan januari läst Låna är silver, råna är guld på 337 sidor. Sedan kom Allegiant på 392 sidor. De två övriga Four och Free Four är 205 sidor respektive 25 sidor.

På dessa följde Hundra omistliga ting av Lucy Dillon. Den var ganska så tjock och landade på 690 sidor. Boktjuven är ett mastodontverk för att vara ungdomsbok som landar på 888 sidor. Åsa Asptjärns bok landar på 224 sidor och sedan kommer Goldmans roman som är på 151 sidor. Kerstin Giers bok Rubinröd är 365 sidor lång och den grafiska romanen baserad på A Game of Thrones är 192 sidor.

Så hur långt är nu detta? Jo, 7682 sidor blir det. Så ja, jag läser på. Det är på 6 månader men då har jag läst längre böcker denna gång än förra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar