söndag 10 maj 2015

Pulp Fiction


Att se om Pulp Fiction är som att åka in i Tarantinos tonårshjärna och inse att mannen behöver lära sig att redigera sig själv. Knäpp kommentar men hans snubbar pratar för mycket. Alla karaktärer låter som om han själv pratar och resonerar om deras motiv.

Okej så det är bra men det är liksom saker som upprepar sig om och om igen. Knäppa förklaringar som ältas om och om igen. Våldsglorifieringen stör mig också lite. Splatter och splatter är så vanligt förekommande. Nja, filmen har inte åldrats väl för mig. Det insåg jag nu. Dessutom, lite fräckt sådär tänkt av mig. Travolta, ska detta räknas som bra för mig kändes hans nytändning rätt medioker. Jackson har väl typ spelat samma snubbe sedan dess men med olika motiv.

Chandler i Vänner säger en gång "There is nothing to tell". Sannare ord har inte uttalats i amerikansk TV om vare sig TV eller film. Ibland känns det så och vid denna omtittning kändes det mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar