söndag 17 maj 2015

The Internship



Två försäljare får sparken när deras företag läggs ned när chefen går i pension. Det gör dem båda vilse och rädda. De är runt 40 och kan egentligen inget annat. Men så hittar Billy en annons om Google. Där kan man bli praktikant och sedan tjäna riktigt bra.

Så de ansöker, kommer med och blir praktikanter. Nu är ju datorer inte riktigt deras grej om man säger så. De är lite mer oldschool jämfört med de 21-åringar som också kommer in. Här kan man prata om då som möter lite modernt motstånd.

Det kan vara lite charmigt med både ock men det känns som om vissa saker borde killarna ha haft koll på. De är ju i min åldersgrupp och så dåliga på datorer kan ingen i min ålder riktigt vara. Till och med jag har ju liksom instagram som debatteras livligt i filmen. Så där tappar den lite. Något så ovanligt att jag tycker att Vince Vaughn klarar sig rätt bra säger en del om filmen. Men Owen Wilson måste sluta spela denna typ av kille. Det känns liksom sådär när man närmar sig 50. Män har också ett bästföredatum i Hollywood för vissa roller. Slacker är en av dem.

De yngre skådespelarna är trovärdiga och rätt så nya för mig. Jag kände inte igen någon och det var lite fräscht. Annars gillar man ju att återanvända. Jag är förvånad att Emma Stone inte dök upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar