måndag 15 juni 2015

Admission


Jag gillar Tina Fey. Hon är liksom lite töntig i det mesta hon spelar men hon är så bra på att spela tönt. Jag gillar även Paul Rudd som är en skön snubbe för det mesta. Det känns inte som om han skulle kunna spela massmördare. Men jag gillar inte alltid sättet som Paul spelar lärare. Han gör det ganska ofta och inte alltid bra. Som människa - kanon, som lärare - men va fan för att citera Jakob Eklund.

Vi är en yrkesgrupp som porträtteras ganska ofta på film på ett inte alltid smickrande sätt. Här är det en ganska flummig lärare som får inta scenen. Åter till Tina Fey och Paul Rudd ihop. Man skulle kunna tro att det är passion i fokus och det är faktiskt inte så. Det handlar om helt andra saker men det är lite sött mellan dem i alla fall.

Se denna lilla pärla bland romantiska komedier. Om du är som jag tänk bort lärarbiten. Jag gjorde det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar