onsdag 19 augusti 2015

Sommarens…

Kulturkollo.se bestämde sig för att göra en bäst of the Summer-enkät


Bästa bok....jag läste nog en del böcker men bästa. Ja, jo, nu ska vi se. Jag gillade faktiskt Singöspionen. Det var en av få vuxenböcker som jag läste i somras. Annars blev det mycket ungdomslitteratur.

Bästa tv/film...jag började se Elementary. Det är den amerikanska versionen av Sherlock Holmes. Annorlunda än den samtida brittiska men bra. Båda är bra. Dock såg jag två säsonger på 10 dagar. Den var med andra ord mycket bra.

Bästa dag...Jag skulle säga min pappas födelsedag. Han fyllde 65 och vädret var fint och alla hade det trevligt.

Projekt....nya bokhyllor. Jag gillar de nya eftersom de gamla var lite luggslitna. De var trots allt 25 år.

Skönhetsupplevelse....vyn av fastlandet från Öland i kvällsmörkret. Det var underbart vackert.

Nya bekantskap....en svampplockarvän.

Lärdom...vila är viktigt. Jag tappade rösten i somras. Det var lite speciellt.

Kulturupplevelse....Jag gick en guidad visning i Kalmar Slott och det var verkligen väl värt en timma. Sedan var jag på Open Art i Örebro. Det är spännande med levande konst i staden.

4 kommentarer:

  1. SIngöspionen har jag stående oläst, det låter ju fantastiskt bra :)

    SvaraRadera
  2. Den är faktiskt bra på ett annorlunda sätt. Läsvärd och inte mörk.

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig gått guidad tur på Kalmar slott, men jag kan tänka mig att det är häftigt, slottet är ju fantastiskt.

    SvaraRadera
  4. Gör så. För slottet är vackert. Dessutom kaniner liksom i vallgraven. Det är inte varje dag :)

    SvaraRadera