fredag 29 april 2016

Grease



Ja, vad kan jag säga som inte är sagt. Det handlar om Sandy och Danny. De har träffats på sommaren innan sitt sista år på high school. Eftersom Sandy har flyttat så blir de skolkamrater och det är lite svårt att lämna de invanda spår de befinner sig i. Det är lite charmigt och mycket sång. Det jag kan tycka är att det är en ganska tråkig bild av tjejer också. Speciellt eftersom båda anser att de måste ändra sig så mycket för att passa den andra. Så borde det ju inte vara egentligen. Som vuxen tycker jag det är tråkigt att inse det.

Min mamma älskar musikaler och jag har sett denna många gånger. Dock inte så många gånger de senaste åren däremot. Den har inte helt fullt åldrats väl och jag har svårt att tro att många födda i slutet av nittiotalet har något ut av denna film. Det är en trevlig underhållning i stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar