onsdag 25 maj 2016

Captain America - Civil War



Captain America och The Scarlet Witch har tränat nya avengers och arbetar hårt att hitta de skurkar som kommit fram ur skuggan nu när Hydra föll. Det går så där för att uttrycka det hela milt. Det leder till att FN vill begränsa the Avengers rätt att agera som de vill och önskar. Här stöter gruppen på problem. De är inte överens och när kungen av Wakanda mördas vid ett FN-möte så bryter civil war ut mellan Captain Americas falang och Iron Mans.

Sometimes I want to punch you in your perfect teeth. Det är en del av en dialog mellan Captain America och Iron Man. Jag känner att jag minns varför detta inte är min favoritsuperhjälte. Jag älskar Iron Man. Spindelmannen är cool och Hulken i serierna, inte TV-serien, är underbar och charmig. Steve Rogers är så jäkla präktig. Han gör liksom inte fel i sin egen värld. Det stör mig faktiskt att hans och Tony Starks rätt så nonchalanta syn på andras välfärd verkar stå i bakgrunden. Visst de räddar världen men det blir liksom bakfram att förstöra en massa saker för att hjälpa en kille som faktiskt mördat människor. Så, är den värd att se? Ja, det är bra och lång action. Kommer jag att kunna släppa detta? Nja, vi får se. Spindelmannen i denna, hur söt som helst. Dessutom aunt May :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar