tisdag 31 maj 2016

Kulturkollos tisdagsutmaning: en enkät om lånade, fådda och bytta böcker

Denna veckas utmaning är en enkät. Frågorna är som följer:

Hur många biblioteksböcker har du hemlånade just nu?
Alldeles för många. 10 tror jag om jag räknade rätt. Kanske är det 11.

Vilken var den senaste boken du fick?
Jag fick nog en pocketbok senast. Om det sedan var en Strindberg eller en Lagerlöf kommer jag inte ihåg. Det var min syster som rensade i bokhyllan.

Vilken var den senaste boken du gav bort?
Jag gav bort en kokbok till en vän. Det var Morbergs Maten, drycken och konsten att kombinera. En inbiten jägare som behöver inspiration.

Vilken var den senaste boken du bytte till dig och mot vad?
Jag bytte Maze Runner. i dödens labyrint av James Dashner mot Rick Yanceys The 5th wave.

Vad läser du just nu och hur fick du tag på den boken?
Jag läser just nu A Game of Thrones - serieversionen. Den har jag lånat. Jag läser också Den röda handsken av Holly Black som jag läser som lånad e-bok. Maze Runner av Dashner som jag bytte till mig.  Ibland måste jag vara på humör att läsa rätt bok.

10 kommentarer:

  1. Kokböcker är bra presenter, både att ge och få.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och dessutom kan man alltid hinta om goda middagar.

      Radera
  2. Kokböcker känns som bra presenter :) Särskilt om de är lite vackra att bläddra i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är de. Det är dock farligt om man är hungrig :).

      Radera
  3. A Game of Thrones finns som serieversion också alltså?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den dök upp på ett bibliotek nära mig :).

      Radera
  4. Jag har 13 låneböcker hemma, alldeles för många...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske ibland. Beror på hur fort de går att läsa ut.

      Radera
  5. A Game of Thrones som serie låter alldeles ljuvligt :)

    SvaraRadera
  6. Sonen har Maze Runner och dottern Femte vågen. Jag har tänkt läsa båda!

    SvaraRadera