onsdag 29 juni 2016

....avräkning på juni

Det är snart slut på juni. I början av juni hade jag läst 4600 sidor och nu ska vi se hur långt jag kommit.

Först ut var det Sundströms novell på med sina 18 sidor. Sedan var det Christies novell Den blå pelargonen med 30 sidor. Jag avslutade Vibeke Olssons serie om Bricken med två böcker. 319 och 303 sidor vardera. En annan Christie-novell läste jag sedan och den var 29 sidor lång.

James Dashners Maze Runner-serie lästes i juni med 384, 357 och 328 sidor långa. Den grafiska romanen baserad på A Game of Thrones var 192 sidor lång. Thydells novell var 29 sidor lång. Strömquists serie var 139 sidor lång. De båda av Sofia Olsson var på 169 och 124.

Två romaner av Eva Swedenmark och Annica Wennström blev det. 365 och 348 sidor långa och lagom läsning i trött huvud. Oates novell Nattsidan var på 45 sidor.

Efter en ganska bra läsmånad så hamnar jag på 7779 sidor. Tja, det var en trevlig summa. Jag har läst lite till men de får ingå i juli månads sammanräkning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar