söndag 14 augusti 2016

Det blir några sidor

I slutet av juni räknade jag hur långt jag kommit. Då hade jag läst 7779 sidor sedan mitten av april. Jag har haft en stressig vår och läst för att hjärnan ska få göra annat. Det är nästan lättare att läsa än att se serier och film. Kanske för att läsning är privatare och jag kan stänga in mig mer.

I alla fall så tror jag att jag har läst några sidor sedan sist.

Min fantastiska väninna var första bok ut i juli. Den läste och lyssnade jag på i blandad mix. 350 sidor lång är denna underbara bok. Efter Ekot av Olivia Bergdahl är  207 sidor lång. Sedan var det dags för Sigrids hemlighet som Karin Wahlberg har skrivit med 349 sidor.

Simona Ahrnstedts två böcker, De skandallösa och En enda natt, är på 338 och 494 sidor vardera. Ingelman-Sundbergs bok Tempelbranden är 399 sidor lång och Holly Blacks bok 272 sidor lång.

Underbara Fangirl är på 448 sidor och Maria Gustavsdotters bok är 349 sidor lång. Lindegrens lyrikbok är 80 sidor lång.

Moströms böcker om Nathalie Svensson är på 297, 319 och 399. Sedan var det Abrahamsons bok med 250 sidor, Asptjärn med 233 och slutligen Didierlaurents bok med sina 206 sidor.

Rätt långa böcker som lästs under sommaren. När jag summerar och kommer till Blacks roman blir summan 10 188 och mitt mål är nått. I år till början av juli har jag alltså läst 20 000 sidor. Med mig in i hösten har jag 2589 sidor. Så, det är bara att fortsätta för att se var jag slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar