onsdag 25 januari 2017

I januari månad...

Det har nästan gått en månad in på 2017. Sedan sist har Trump blivit president och tja, det finns många bokreferenser som går att köra på. Winter is here, the real Hunger Games och så kan vi köra än hit och än dit.

I alla fall ska detta handla om hur långt jag läst sedan sist. Jag slutade 2016 med 6246 sidor. Årets första var Feberflickan med sina 128 sidor. Sedan kom Turid med 260 sidor. Sonyes bok var 261 sidor lång.

Sedan följde Söderberg och Boye i novellform. Tre stycken med den totala sidsumman av 56 sidor.
Harry Potter och det fördömda barnet landade på 343 sidor. Den andra boken om Turid var lite längre med sina 310 sidor.

Jag läste också de sista två delarna i Ewa Swedenmark och Annica Wennströms serie om Familjen kring La Stella. Hallon och hat är 284 sidor lång och Lingon och lust på 293 sidor.

Sist i min beräkning så är Simona Ahrnstedts En enda hemlighet och En enda risk med. Den första är på 507 sidor  och den andra på 522 sidor.

Totalt blir det 9210 sidor. Jag gissar att när vi kommer till februari så är vi över 10000 sidor, men den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar