fredag 30 juni 2017

Mitt hjärta går på av Christoffer Holst


Det här är nog en av de gulligaste böcker jag läst på länge. Det är mycket tack vare en av huvudkaraktärerna. Chavve heter han och älskar att baka. Han bakar och tittar på kärleksfilm och önskar att livet var lika lätt och kanske häftigt. När han träffar Pontus blir han så glad. För nu har han någon. Eller när Chavve tänker att allt ska lukta som Pontus är nog alldeles för rart. Chavve är nog också bra för Pontus.

Det skulle kunna handla om två pojkar som blir kära men det är egentligen en känsla av en ensam människa som möter en trasig människa. Dessa två möts och det är trevande fint. Jag tror det är Jerry Maguire som säger: You complete me. Det är så det känns när jag läser boken. De passar varandra och har minst lika mycket ångest över sina liv. Helt värd att lyssna på och faktiskt, jag läste den på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar