fredag 14 juli 2017

Jack Reacher - Never go back



Jack Reacher är en karaktär skapad av författaren Lee Child och har förekommit i rätt många böcker. Jag tror det är 25 eller något sådant. Denna film är baserad på kanske den tjugonde boken i serien. Jag ska ärligt säga att jag aldrig läst något av Lee Child och jag kommer nog inte göra det heller. Däremot är det lagom att titta på. Jag gillar actionfilmer och då kan jag köpa lite förutsägbara storylines som i bokvärlden gör mig mer eller mindre tokig.

För flera år sedan arbetade Jack Reacher som militärpolis och blev major innan han slutade. Även om han numera inte arbetar för militären kan han inte låta bli att hjälpa till ibland. Det är så han ibland börjar arbeta med major Sophie Turner. De samtalar en hel del och hon innehar ju hans gamla tjänst som major, och chef, för militärpolisen som är stationerad i Washington D.C.

Därför åker han en dag dit för att träffa henne men då får han veta att hon är arresterad för landsförräderi. Reacher vill träffa henne men får inte av många skäl. Någonstans tycker han att allt verkar vara konstigt och börjar nysta i detta vilket leder till att han också anklagas.

Det är en bra underhållning som fungerar så här på sommaren. Av någon konstig anledning så tycker jag det hör sommaren till. Någonstans påminner filmen mig om actionfilmer från 1990-talet med en ensam hård hjälte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar