fredag 4 augusti 2017

50 frågor

Den här har nog legat som utkast så länge att bloggen jag hittade den på inte finns längre.

1. Vem litar du på?
Min familj

2. Var skulle du vilja vara just nu?
Helst skulle jag vilja vara i Italien och besöka Florens.

3. Favoritstad?
Stockholm. Något med vår huvudstad som är underbart.

4. Vilket är ditt favoritnummer?
7 tror jag. Heligt nummer som jag inser har mycket med världen att göra.

5. Vad var det senaste du åt?
Kvarg med goda chokladmajs - finns som naturgodis är lyxig frukostvara.

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
Lila ligger nog bra till.

7. Hur är vädret just nu?
Lite regn faktiskt. Ja!!!

8. Vem var den senaste personen du pratade i telefon med?
Pappa

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Längden.

10. Vad har du för skostorlek?
41

11. Favorit tv-program?
Hela Sverige bakar

12. Har du några syskon?
En syster

13. Längd?
176 cm

14. Hårfärg?
Grå numera men egentligen cendré som det så fint heter.

15. Ögonfärg?
Väldigt blå

16. Använder du kontaktlinser?
Nej, för torra ögon.

17. Favorithögtid?
Påsk tror jag

18. Favoritmånad?
April

19. Har du gråtit någon gång utan anledning?
Ja, det händer.

20. Vilken var den senaste filmen du såg?
Seeking a friend for the end of the world

21. Favoritdag på året?
Borde säga min födelsedag men säger julafton. Den dagen är förknippad med att pappa inte arbetade när jag var barn. Fortfarande viktigt för mig.

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?
Det har hänt.

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?
Nej, för yr i huvudet av det.

24. Kramar eller kyssar?
Beror på

25. Choklad eller vanilj?
Choklad

26. Har du tatueringar?
Nej.

27. Vad lyssnar du på just nu?
Historiepodden

28. Är du kär i någon kändis?
Nej.

29. Vilka böcker läser du just nu?
Ja, just nu läser jag ut tre böcker. Som alltid 😉

30. Piercingar?
Nej

31. Favoritfilmer?
Det får väl bli Nyckeln till Frihet

32. Favoritsport?
Älskar att titta på simning

33. Vad gör du just nu?
Förutom detta så är jag på väg att åka till jobbet.

34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn?
Saltade men gärna med lite sötsmak. Popcorn med chokladsmak är bäst.

35. Hundar eller katter?
Hundar, vilka lojala djur.

36. Favoritblomma?
Rosor har blivit det med åren.

37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra?
Japp.

38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet?
Nej, faktiskt inte längre. Vi hamnade i meningsskillnader om ett visst parti och då var det tack och hej.

39. Har du älskat någon någon gång?
Ja

40. Vem vill du träffa just nu?
Skulle vilja träffa Donald Trump och slå honom på käften. Mest generellt.

41. Är du fortfarande vän med folk från skolan?
Nej.

42. Hur imponerar man på dig om man är kille?
Humor

43. Gillar du att flyga flygplan?
Nja, inte starta men flyga är inga problem.

44. Höger- eller vänsterhänt?
Höger.

45. Hur många kuddar sover du med?
Tre

46. Saknar du någon?
Jag saknar mina bästa arbetskamrater som arbetar någon annanstans just nu.

47. Lyssnar på radio?
Nej, det blir mer sällan

48. Bästa beslutet du har gjort i år?
Att skaffa mig en ny dator.

49. Sämsta beslutet i år?
Att inte åka på någon kul semesterresa

50. Din senaste nerladdade app?
Schemappen 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar