torsdag 14 september 2017

Hett i hyllan #109

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?



Vi köpte en mängd böcker från En bok för alla till jobbet för många år sedan. De lästes aldrig. Kollegan som drev inköpet slutade och böckerna låg i magasinet och skräpade. Vi fick ta vilka vi vill nu i våras när bibliotekarien plockade ut en del böcker. Jag tog en del. Tänkte läsa och skänka vidare. Den här tänkte jag ta mig an i år.

Baksidestext:

Siri är ledsen för att hennes mormor ska dö, men den konstiga klasskompisen Coco får henne att tro på mirakler. Det gäller bara att besegra de fyra elementen..

Ja, kanske är det bra. Vi får se. Läsas ska den väl i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar