söndag 17 december 2017

Juan-les-Pins av Sandra Beijer



Någonstans gör den här novellen ont i mig. Tre flickor på högstadiet som är annorlunda och får höra det en hel del. De mobbas av klasskamraterna men de har en plan. De ska resa till Frankrike och där blir allt annorlunda. Deras resa kommer att göra det hela bättre. Fast de möter på lite motstånd efter vägen.

Det gör så ont för jag känner igen utanförskapet som visas. För att vara ärlig var jag nog en fangirl som tonåring. Jag var udda och de killar jag hängde med var också udda. Mobbning förekom varje dag för oss. Det är nog därför jag känner igen mig i flickornas känsla. Att gömma sig, att bli upprörd över småsaker och att bara vilja därifrån är så bekant. Läs den gärna för den är riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar