fredag 9 februari 2018

Helgfrågan v.6


Det är fredag och jag ska snart åka till arbetet. Det är APT idag och jippie vi får semlor. Vi har nämligen besök av vår hyresvärd som ska dra lite fakta så det blir spännande. Eller spännande, snarare lite långtråkigt eftersom vi bara får gilla läget. Fast semlor är aldrig fel. Det är dags för Mias helgfråga som denna vecka lyder så här:

Vad tycker du om att fler lägger recensioner på Instagram, vilket föredrar du?
Motivera.
Bonusfråga: Hur ser dina torsdagskvällar ut?

Jag tycker nog att det är upp till dem. Jag orkar inte läsa dem på Insta för jag tycker att det är lite jobbigt med så mycket text. Däremot tycker jag att det är trevligt att se vad människor läser för tillfället som ett sätt att se vad som är nytt och för inspiration ibland. En del jag följer läser mycket ungdomslitteratur och i skolan så det är trevligt.

Jag skriver nog helt själv på min blogg men kan kommentera på instagram om det var bra eller dåligt eller läsvärt. Det är inte samma sak tänker jag. Fast jag bloggar så mycket för mig och så lite för andra så vem som läser det jag skriver tänker jag inte på. Dock när två författare citerade mig blev jag väldigt starstruck :).

Just nu ser jag på Antikrundan. Det intresserar mig och jag har några avsnitt kvar. Sedan är det den dagen i veckan som jag gärna äter något vegetariskt till kvällsmat. I går var det potatisbullar med sylt. Det var gott.

27 kommentarer:

  1. Jag vill se bilder på Instagram och läsa bokbloggar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så kan det vara. Jag är rätt lätt förförd av vackra bilder. Sedan läser jag mig igenom recensioner på andra ställen.

      Radera
  2. Antikrundan är mysigt, man lär sig en hel del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. egna foton har jag i min bokblogg.

      Radera
    2. Ja, Antikrundan lär en alltid något. Jag har egna foton lite här och där.

      Radera
  3. Knepigt hur man skall göra när man recenserar böcker från förlagen tycker jag. Förlagen når ju ut lättast på Instagram, och då brukar de reposta recensioner på Instagram. Själv skriver jag alltid recensionerna i bloggen, men kopierar till Instagram eller länkar till bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så kan en ju göra. Jag har inga förlagsböcker så det är inte mitt problem direkt. Men Instagram fungerar väl för den stora publiken som inte är sådana boknördar som vi :).

      Radera
  4. Jag tänkte också köra vegetariskt 1 dag i veckan, men det blir måndagar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trevligt. Jag brukar ha en soppdag också. Det är oftast vegetariskt också.

      Radera
  5. Potatisbullar är en av mina favoriträtter, gott! Jag är nöjd med att läsa bloggar och har inte skaffat Insta privat än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Potatisbullar är underskattad mat. Instagram skaffade jag mest för alla som bakar och lägger upp. De har inte bakbloggar kan jag säga. Böcker tar sig bäst ut på bloggar.

      Radera
  6. Vi verkar vara rätt många som helst läser längre texter på bloggar och ser bilder på Instagram!

    SvaraRadera
  7. Låt bloggarna leva. Instagram är till för ögonblicksbilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, speciellt om en som jag skriver 90% för mig själv.

      Radera
  8. Det hörs ju liksom på namnet vad Instagram är :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tur att det inte är snapchatrecensioner som gäller. Det hade varit ganska så just där och då.

      Radera
  9. Jösses, var verkligen evigheter sedan jag såg Antikrundan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Historie- och samlarnörden i mig måste se. Det är underbart att nu kunna gissa också. Duoappen är hur kul som helst. Bästa gången gissade jag 1000 poäng av 1600. Alltså 100 p för rätt svar. Nöjd antiknörd :).

      Radera
  10. Har inte Instagram/smartphone och läser såklart därför recensioner och boktips på bloggarna istället, tycker det går bra. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, det får man göra. Det gör jag med. Bakinsta däremot är något jag skulle sakna.

      Radera
  11. Svar
    1. Det är sant. Bilder är trevliga överallt.

      Radera
  12. Tycker också det är roligt att se vad folk läser osv som inspiration på Instagram, recensioner funkar dock bäst på bloggar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, så är det. Eller så är det lite som att predika för kören. Vi är redan övertygade att det är så :).

      Radera
  13. Jag läser helst recensioner på bloggar, men får mycket inspiration och boktips via instagram...

    SvaraRadera
  14. Du verkar tänka lite som jag där men kul med allas åsikter kring detta!

    SvaraRadera