torsdag 1 mars 2018

Hett i hyllan #133



Det är torsdag och jag är lite stressad. Här är Monikas fråga som alltid:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Jag gillar ju noveller och har faktiskt alla Noveller för Världens Barn. Av någon konstig anledning är just denna från 2010 helt oläst. Jag brukar läsa lite spridda noveller men den här har jag aldrig öppnat. Jag har ju utmanat mig själv i novelläsning så det kanske blir denna gång. Den såldes ju till förmån för Världens barn och vi fick varsitt ex på jobbet under de år de kom. Vi fick ta hem dem om vi ville och det gjorde jag. Läsa delar av den tänker jag nog göra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar